mandag 25. mai 2009

følger! +gulrot kake oppskrift!

Da har vi fått vår første følger!! kjempe gøy! hihi
Jeg sjekker og holder på med denne bloggen hele tiden jeg, vil hele tiden skrive noe. Jeg jobber sent i dag, så jeg tenkte jeg kunne jo like gjerne ha skrevet gulerot oppskriften som jeg skrev om i går, fikk oppskriften av min gode svenske vennine.

Gulrot kake!
2 egg
50 g smør (smeltet)
2 dl hvetemel
3 dl fin revet gulrøtter
1 ts kanel
1 ts bakepulver
1 ts natron
1 ts vaniljesukker

Bland mel,kanel,natron,bakpulver,vaniljesukker sammen. Også visp smør og sukker luftig(jeg putter vel det egentlig bare oppi tørr varen med engang, kanskje det er der jeg bommer at den synker i midten?) I med egg og tørrvarer i med gulrøtter- også blande.

175 grader 25-30 min

Ostekrem
75 g smeltet smør
3 dl melis
100g philad.ost
1 1/2ts vanilje sukker
og saft fra lime ( pass på å ikke ta alt for mye så det blir flyttende..

Den her kan jeg faktisk skryte av og si er utrolig god!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin