mandag 2. november 2009

middag hos en venninne

På lørdag noen timer(kunne ikke akkurat være der mange timer, men neste gang blir garantert flere timer) dro jeg til en venninne som hadde laget i stand tre retters middag. Vi har laget vår en egen "4-stjernes" men vår blir 7 stjernes. Siden vi da er 7 venninner som skal bytte på å lage middager til hverandre - 3 retters.
Tenkte jeg skulle friste dere litt ;
Forett ; Blomkålsuppe (med spekemat som hun hadde stekt, Kjempe godt!)Jeg tok bilde etter at jeg hadde begynt å spise, så det så veldig enkelt ut her. Men det så ganske så bra ut da det ble plassert foran meg..

Hovedrett; Reinsdyr med potetpure, kantareller og rødvinssaus ( og det som ligner på tyttebær var glasert løk- kjempe digg, men veldig søtt)
Panna cotta med molter på bunnen og pistasj nøtter på toppen.Jeg hadde jo egentlig kjøpt blomster til hun som hadde ordnet alt sammen, men neida.. glemte de da jeg løp til taxien, Så de ble "dessverre" mine! hihi
Den dagen jeg skal ha 3 retters hos meg, må dere hjelpe meg med hva jeg skal lage. Om dere har noen gode forslag.. Sånn at jeg overrasker jentene SKIKKELIG! ;-)
Det hadde vært litt gøy..

9 kommentarer:

  1. oi dette så jo bare nydelig ut!!

    ha en flott uke:))

    klem fra Lillan

    SvarSlett
  2. Hei så flott da at dere tar opp den der serien, det har vært min favoritt i hele høst, og jeg har sett nesten alle programmene.
    Skal prøve å komme på noe...
    Flott det nr 1 har laget, så skal bli spennende å følge med deg fremover, for regner med at du blogger hvert 7 retters.
    Nattaklem Ann<3

    SvarSlett
  3. Mmm... Dette så utrolig godt ut!
    Og for en god idè å lage sin egen "4-stjernes" ev "7-stjernes" :)

    SvarSlett
  4. Så koseleg ting å gjere! Maten såg herleg ut:)
    Ha ein fin ettermiddag!
    Klem Anne:)

    SvarSlett
  5. Hei.Det så virkelig gått ut..Så deilig å få komme å få maten servert.Har du fått tak i det så skulle jeg fåreslått Basturøkt lammelår.Virkelig deiig.Men hun som jeg var med å kjøpt det var på Oppdal men det blir jo vanskelig får deg å få tak i...Ha en riktig fin Tirsdagskveld.Klem fra Bodil..

    SvarSlett
  6. Mmm, dette så godt ut! :)

    Går det bedre med deg, og familiemedlemet ditt?

    Stinga tok jeg mandag moooorgen, det var ubehagelig, men helt utrolig hvor bra jeg er i tåa nå! Hurra :)
    Kan jeg både gå vanlig og med sko.

    Trives du med den nye sofaen din?
    Den ser kjempe deilig ut ;)

    Klem!

    SvarSlett
  7. Så spennende… og en kjempeflott ide….
    Fulgte med på tv serien ”4-retters” nesten hver gang, og det var jo så mye fristende godt de lagde… blir bare sulten ved tanken (hehe..) Den blomkålsuppa så i alle fall utrolig god ut!
    Ønsker deg en riktig fin dag. Klem, Mette

    SvarSlett
  8. Slutt med den fristingen. Her har det vært en-retters husmannskost i dag! ;) Du, den håndskriften oppe til venstre på bloggen min er bare en jpg, laget i photoshop. Om du sender teksten du vil ha kan jeg alltids ordne det for deg. :)

    SvarSlett
  9. Ikke noe problem, send til finetingtingeling(a)gmail.com :)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin